Dags för träning!

Inleder inlägget med detta, "Tänk på att träningsvärken är ett tecken på att muskeln förstärks och anpassar sig", säger: Jan Henriksson, läkare.

Hoppar över det där citatet och beger mig ut i kylan laddad med potatis;

En potatios väger ca 55 gram vilket innebär 55 g / 100 g = 0,55

* Energi = 0,55 x 308 kJ= 65 kcal/potatis
* Kolhydrater = 0,55 x 16 g kolhydrater = 8,8 gram kolhydrater/potatis



Efter den där uträkningen så får jag ut att jag stoppat i mig (8,8 gram kolhydrater x 10 st potatisar = 88 gram kolhydrater.) Och jag åt kl. 12.15, så perfekt att ut och träna nu, slipper i alla fall håll. Och förbränna 65 kcal tar cirka 5 minuter. Har lite ont i höften, men ska nog gå bra ändå.

Träning idag: Löpning
med inslag av (intervaller i grustag, om det inte blir för mörkt) och gym.

Beräknad tid; Cirka 1 timme och 45 minuter.


Bilder kommer när jag kommer hem från träningspassen!




Kommentarer
Postat av: Roxanna

lycka till älskling.

2009-11-10 @ 16:00:31
URL: http://rrroxanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0