Vilodag!


 

Kom
fram till att Onsdag får vara min absoluta vilodag! Känns bra att ha en vilodag mitt i veckan bland skola och allt. Kör nu vardagarna ut och räknar med att köra 2 pass/lördag och 2 pass/söndag. Får se vad jag hinner, jobbar ju även på söndag.

Varför all denna träning?

Förra sesongens skidor och sesongen före det har varit två jobbiga sesonger, bl.a så hoppade min tränare av så det vart lite tungt att träna själv, men då började jag träna med Rembo IK 2 dagar/veckan och det fungerade ju bra, men sen var det ju det här med träningen vid sidan om, som jag inte utförde till max.

Och detta år hoppas jag på ett bra år, kliver dock upp till 1 mil som vanlig distans nu, vilket är dubbelt så mycket som förra årets distans. Tänk er sedan hur det blir på långdistans?

I alla fall så har jag inte legat på top 5 som jag vill göra, gjorde det förut, då jag hade personlig tränare, bestämda tider etc etc.

Tänker även på att göra min far/mor stolta, min bror som nu är 20 lade ju av vid min ålder efter han blev sjuk efter SM där han vann sprinten och blev bäst i hela Sverige. Jag tycker det är lite sorgligt och jag vill visa farsan att jag kommer att klara av det här och innan han dör ska han få se mig köra en SM/EM/VM/OS tävling, ståendes på pallen, i alla fall med ett silver, det är mitt mål och jag tänker INTE vika från det. Far som är med på varje tävling och står i garaget i timmar för att förbereda mina skidor inför kommande tävling och ståendes där på tävlingen i snön utan handskar och vallar mina skidor, han är värd varenda tränings sekund, men jag tränar inte bara för hans skull. Vill göra mig själv stolt också, att känna någon gång att jag är bäst, det är mig mina konkurenter bör se upp till.

Har ju även en stöttande mor som är med överallt och gör allt i sin makt för att göra mig nöjd med träningen och skjutsar överallt, gör anmälningar, betalar allting, oslagbart.

Men ska ju inte glömma bort min sponsor, Mockfjärdsfönster, som jag får några tusen av varenda sesong, mycket mycket tack till dem.

Nu ska jag ladda inför morgondagen och ännu ett träningspass! Kanske blir dubbla imorgon, eller varför inte trippla? Träna ska jag göra i alla fall, räkna med det.

Hej så länge!





Kommentarer
Postat av: Dannie ;)

Guld e vad du ska ha då :D

2009-11-11 @ 22:34:54
Postat av: Johanna

Fint skrivet! :) bra att du gör det för du själv vill det också! det är det viktiga, att man själv har viljan,för annars går det inte att lyckas! :)

2009-11-12 @ 23:30:13
URL: http://johannienystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0